الثلاثاء، 23 سبتمبر 2008

ولسه بحلم

حبيت أفضض شويه من الي جوايا
الهم ماليني ...والحيرة أصل الحكاية
عاوزة أتكلم شوية عن نفسي
هاحكي عن طفلة ..عايشه جوايا
بتعشق القمر ...وبتسمع الكروان
ممكن تقضي يومها وسط النيل
ممكن كمان تسابق العصافير
ومن يومها وهي مابتعرفش غير تحلم
تحلم وبس !
حلمت زمان ........
بالمدرسة والمريلة والفستان
وحلمت كمان بالشعر والقصة
والعود والكمان
وكبرت شوية وحلمت زي البنات بفارس الآحلام
يجي يخدها من زمان لزمان
حلمت أزاي تحبه أكتر من أي أنسان
ومن أصعب الحاجات
أنك تحب أنسان ..لاعمرك شوفته ولاكلمته غير بس في الآحلام
لكني حبيته ورسمتله صورة
معرفش أوصفها أعرف الآقيها
لاقيته ولا ملقتوش !
هو معايا ولاماشفتوش !
وتهت في السكه ..............
ورجعت أتمنى وأقول نفسي تعود المدرسة والمريله والعود
نفسي ألاقي طفلتي بتلعب مع العيال في الحوش
تضحك وتبكي من غير ماتحسب مين هايشوفها مين موجود
زي ماهي ...أصل الآمان موجود

هناك 4 تعليقات:

A.Hanafy يقول...

حلوة أوي يا مروة
نفسي مش بس تلاقي حلمك لا نفسي كمان تعيشيه
واللي نفسي فيه اكتر من كده كمان
انك تلاقي الأمان في الحاضر زي الماضي زمان ومتبقاش حياتك بس احلام في احلام

yamen يقول...

"ولسه باحلم"

حلو الاسم جدا

:)

تحياتي

sabsoob يقول...

عجبتني جداً :)
للأمام

مجلة سيكولوجية مصرية يقول...

كلمات أسعدنا كثيرا زياتك وتعليقك

واسعدنى أكثر أنك أخصائية نفسية

أرجو أن نتواصل

تحياتى
أحمد مصطفى